Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Hengityssuojanpohdintaa

keskiviikko 29. huhtikuuta 2009

Hengityssuojanpohdintaa

Argh, tää possuinfluenssa käy kyllä nyt mun stressinsietokyvylle. Onko liikaa vaadittu, että matkaa suunnitellessa voisi keskittyä asupohdintoihin ilman ajatusta siitä, tekeekö hengityssuojain tyylistä liian michaeljacksonmaisen? Äh, haluan mun rentoilumatkan takaisin, enkä tälläistä survivor-teemaista. 

Taidan muuten kohta kipata 99,9%  vaatekaapin sisällöstä lähimpään UFF:iin koska nopeasti kehittynyt kiintymys nahkishameeseen ei tunnu laantuvan. Tämä, Heidi, parit kengät, neuletakki ja elän tyytyväisenä loppuikäni. Olisin kerrankin niitä minimalistisia tyyppejä joita aina niin kovasti ihailen mutta joita en ikinä kaikkien ruusukkeiden ja röyhelöitteni keskellä ole. 

Näytänpä hiukan ihme paksukaiselta tuossa kakkoskuvassa mutta toisaalta taisinpa tuossa juuri äsken vetäistä ranskikset nakeilla nassuun kun pähkäilin, että paras nauttia nyt kun eiköhän joku siellä Nykissä kuitenkin aivasta mua päin.

Ja koska kuitenkin kohta hengailen jossain nuhakaranteenissa, päätin ulkoiluttaa uudet hapsusandaalit hiukan aiottua aiemmin. Kenkulit toimivat jaloissa oikein mukavasti. Pohkeeni tosin ovat hiukan liian kapeat (!) ja jouduin puhkaisemaan hihnoihin pari ylimääräistä reikää. 

 

Hame - Fida-Jakku-H&M-Neule-Lindex-T-paita-H&M-Kengät - Nelly.com

Huomenna pitäisi kaiketi innostua vappuakin viettämään. Lienee suorastaan opiskelijana jonkinlainen velvollisuuskin. Syvällä sisimmässäni karsastan näitä rasittavia vappu-juhannus-uusivuosi-pakkojuhlia mutta olen kuitenkin tunnollisesti raapinut itselleni jonkinlaista hauskuutusta huomiseksi ja onhan ne haalarit ihan kiva vetäistä päälle ( varsinkin nyt kun äiti kiltisti ompeli uudet merkit kiinni, kiitti äiti oot paras! )

Nyt meen ahmimaan vielä kasan jätskiä. Rappiollahan tässä jo ollaan;)

Muthei, mua positiivisemmat, onko vappusuunnitelmia?

 

Tunnisteet: ,

12 kommenttia:

Blogger Roosa kirjoitti...

Mulla ei oo ketään ompelemassa, joudun tänään ompeleen kaikki mitä mulla oli nii kiinni :D Käsi suht hellänä ;)

29. huhtikuuta 2009 klo 22.09  
Blogger Salla kirjoitti...

Iih, oon niin happy kun tilasin noi kengät <3 Täydelliset!

29. huhtikuuta 2009 klo 22.11  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Ihmisiä kuolee tavalliseenkin influenssaan muualla ja suurin osa sikainfluenssan saaneista ihmisistä on ilmesesti saanut sen melko lievänä (eli sairaalahoitoa ei ole tarvittu). Turhaa stressausta. Nauti lomasta!

T. Biologi

29. huhtikuuta 2009 klo 22.18  
Blogger Ida / Huulipunamania-blogi kirjoitti...

Mä oon saamaton enkä oo vieläkää ommellu haalarin yhden ainoaa merkkiä :( perkule. En varmaan kehtaa laittaa sitä huomenna päälle! Vappusuunnitelmat on kyllä niin olemattomat että ei ehkä jaksa muutakun maata jossain.

30. huhtikuuta 2009 klo 0.49  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Ei kannata turhaan stressata sen influenssan takia. Oikeesti siihen ei kuole kukaan täällä länsimaissa, mutta meksikossa on kato niin karut ja huonot olosuhteet, että siellä kuolee ihan jo pelkkään tavalliseen flunssaankin. :)

30. huhtikuuta 2009 klo 0.59  
Anonymous HeyDee kirjoitti...

Mulla olis kans Nykin reissu edessa parin viikon paasta... Oon talla hetkella vaihdossa jenkeissa, tosin tassa osavaltiossa kyseista flunssaa ei (viela) oo todettu, mutta kaipa se sielta tannekin viela eksyy.. Toisaalta etenkin Suomen media luo ihan liioitellun kuvan koko tilanteesta. Fakta on kuitenkin, etta enemman ihmisia kuolee normi flunssaan ku tallasiin...Ja talla hetkella Nykissa kasittaakseni eletaan ihan normaalia elamaa, harva kayttaa hengityssuojaimia. Mut joka tapauksessa, olis voinu jaada tulematta koko epidemia.. Mullakin oli alunperin taysin muut asiat mielessa, kun se, kuinka monta hengityssuojaa otan mukaan :)

30. huhtikuuta 2009 klo 1.35  
Blogger Tuuli kirjoitti...

Jonna, oon aivan samaa mieltä : 99,9% sun vaatteista UFFiin vaan. Jos tehtäisiin niin, että mä kÄvisin vaan siitÄ päÄltÄ ekaksi valkkaamassa ne, joista tykkään, niin ei sitten mene vieraiden kÄsiin vaan mun hellÄän huomaan. Mutta kannatan täydestä sydämestä tota ideaa ja voin jopa tulla auttamaan sua kuskaamisessa, oon silleen kiva.

30. huhtikuuta 2009 klo 11.07  
Blogger minea kirjoitti...

Oijoi, tajusin sun jutusta, (haalareista ja muusta) että mulla on tänä vuonna viimeinen opiskelijavappu. Ja olen töissä. Kuten kaikki muutkin vaput tähän asti. Sinne ne jää haalarit kerran käytettynä kaappiin ylioppilaslakin viereen. Olis ehkä pitänyt tätäkin ajatella aiemmin, ne haalarit ois voinu olla ihan kiva remuasu kuitenkin.

30. huhtikuuta 2009 klo 16.20  
Blogger -SL kirjoitti...

Hyvää vappua! niinpä samaa minäkin pohdin :( en kyllä halua mitään hengityssuojainta laittaa, huono juttu vaan kiertää kolmen eri lentokentän kautta kahden viikon päästä..

30. huhtikuuta 2009 klo 18.03  
Blogger Jonna kirjoitti...

Roosa: Hahaha, mun piti myös ensin ommella itse mutta sitten äidin kävi mun rävellystä sääliksi;D

Salla: Ne on kyllä ihanat!

Biologia: Kiitoksia! tämä tieto helpotti ja nautin varmasti:)

Pipa: Ei mullakaan ole kuin muutama merkki vaikka kolmatta vuotta opiskelen;)

Anonyymi: kiitos faktasta, ny voisin ehkä lopettaa turhan stressaamisen:)

HeyDee: Joo, en mäkään oikeasti ole mitään hengityssuojaa hankkimassa:) Kivaa matkaa sullekin!

Tuuli: Hahaha, niin sä oot sillä tavalla kiva;D

minea paola: Oih, kerran vain? Haalarit on niitä harvoja juttuja joista oikeesti tykkään tässä korkeakoulutouhussa:)

*~SL: Rasittavia tollaiset pelottelutaudit:(

1. toukokuuta 2009 klo 18.41  
Anonymous Pelottaa kirjoitti...

Syystäkin olet huolissasi.. Kyseinen tauti tappaa tämänhetkisten tietojen mukaan juuri pääasiassa 20-40-vuotiaita, toisin kuin normaalit influenssaepidemiat, jotka tappavat pieniä lapsia, pitkäaikaissairaita ja vanhuksia. Sikainfluenssasta ei ole riittävästi vielä tutkimustietoa, joten mitään ei toki voi sanoa varmasti, mutta Meksikossa ilmeisesti puhutaan, että yhtään alle 15 tai yli 50-vuotiasta ei ole tuohon kuollut. Tämä on mutua, kuultu meksikolaiselta kaverilta, joten ei mikään varma tieto. WHO tosin mielestäni on myös tiedottanut tuosta nuorten kuolleisuudesta. Itse en lähtisi missään tapauksessa Jenkkeihin tässä tilanteessa. Tanskan ensimmäinen sairastajahan ei ollut käynyt Meksikossa, vaan New Yorkissa.

1. toukokuuta 2009 klo 19.18  
Blogger Jonna kirjoitti...

Pelottaa: äh, ei saa pelotella! Ja toisaalta, jos jäisin Suomeen, ajaisi joku auto kuitenkin päälle;)

1. toukokuuta 2009 klo 21.54  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu